Digisterker: werken met de digitale overheid

Leren hoe je gebruik kunt maken van digitale (overheids-)diensten van de gemeente, het UWV en de Belastingdienst? De cursus Digisterker helpt je op weg.

De overheid doet steeds meer via het internet. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, om werk zoeken of om het doorgeven van een verhuizing. Veel mensen weten dat niet of vinden het nog wat moeilijk. Daarom biedt de Bibliotheek in samenwerking met aan-z en de gemeente Terneuzen, een speciale internetcursus ‘Digisterker: werken met de elektronische overheid’ aan.

Wat leer je bij deze cursus?
Je leert handige informatie te vinden en hoe je iets moet aanvragen bij bijvoorbeeld de gemeente. Ook krijg je te zien wat de overheid allemaal al over je weet. Bijvoorbeeld de opbouw van je AOW. Verder leer je hoe je DigiD kunt aanvragen.  En hoe je DigiD kunt gebruiken. In vier bijeenkomsten leer je stap voor stap de verschillende onderdelen. En er is voldoende tijd om zelf te oefenen.

Digisterker
De cursus is voor iedereen die moeite heeft met het gebruik van de digitale overheid. Het is wel van belang dat je al enige ervaring hebt met computers. Je hebt bijvoorbeeld wel al een e-mailadres en je weet hoe je een computer moet bedienen.
Gecertificeerde Digisterker docenten geven de cursus, in groepen van maximaal 10 personen. Er zijn vier bijeenkomsten van twee uur. Deze cursus bieden we regelmatig aan. Cursusbedrag: € 10,-. Inclusief cursusboek.

Aanmelden
Aanmelden via www.bibliotheekzeeuwsvlaanderen.nl of via aan-z, tel 0115-563015.