Burgerservicenummer aanvragen (niet-ingezetenen)

Direct regelen

Verblijft u korter dan 4 maanden in Nederland? En heeft u in deze periode een burgerservicenummer (BSN) nodig? Dan kunt u zich bij de gemeente Terneuzen laten registeren.

Dit kan op afspraak aan de publieksbalie in Terneuzen (adres: Stadhuisplein 1, 4531 GZ Terneuzen) . Routebeschrijving
Terneuzen is één van de 18 gemeenten in Nederland waar dit kan. De inschrijving is gratis.
De andere 17 gemeenten zijn: Alkmaar, Almelo, Amsterdam, Breda, Doetinchem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Goes, Heerlen, Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Venlo en Zwolle.

Wilt u langer dan 4 maanden in Nederland verbljiven? Dan moet u zich inschrijven in de gemeente waar u woont.

Voorwaarden

  • U verblijft niet langer dan vier maanden in Nederland
  • U heeft een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart)

Aanvraag

  1. U maakt een afspraak aan de publieksbalie in Terneuzen.
  2. U komt zelf langs op de afspraak.
  3. U ontvangt het burgerservicenummer (BSN) direct na inschrijving aan de publieksbalie.

Inschrijving door werkgevers (groep)

Wilt u als werkgever een grotere groep niet-ingezetenen (meer dan 10 personen) tegelijk laten inschrijven? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 14 0115.

Hypotheek aanvragen

Heeft u een BSN nodig voor het aanvragen van een hypotheek? Dan kunt u bij ons terecht om alvast een BSN te krijgen. We schrijven u dan in als niet-ingezetene. Hiervoor maakt u een afspraak. Nadat u verhuisd bent naar Nederland, schrijft u zich (opnieuw) in bij de gemeente waar u gaat wonen.

Aanvragen AOW-uitkering

U woont in het buitenland en heeft u geen BSN? Dan schrijft de Sociale Verzerkingsbank (SVB) u in. De SVB geeft aan u een BSN. U hoeft niet naar Nederland te reizen om het BSN bij de SVB te verkrijgen.

Minderjarigen

Bent u 16 jaar of ouder? Dan mag u zelf een BSN bij ons aanvragen.
Bent u jonger dan 16 jaar, dan is toestemming nodig van een ouder/gezaghouder of andere wettelijk vertegenwoordiger. De ouder/gezaghouder moet samen met u aanwezig zijn bij de aanvraag. Als bewijs moet u een geboorteakte meenemen.