Oekraïne

Naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne geeft de gemeente Terneuzen algemene informatie en antwoorden op veel gestelde vragen uit de gemeente.

Algemene informatie

Veel informatie vindt u op de officiële pagina van de Rijksoverheid en op de website van vluchtelingenwerk. De meest actuele informatie leest u op:

Inschrijven bij de gemeente
 

Maak een afspraak

Make an appointment for registration

Vluchtelingen die in de gemeente Terneuzen verblijven moeten zich inschrijven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Terneuzen. Maak hiervoor een afspraak om aan de balie langs te komen. Alle personen (ook kinderen) moeten meekomen op de afspraak. Ook is het van belang om een paspoort of andere documenten zoals een geboorteakte mee te nemen van alle personen die zich willen inschrijven. Heeft u deze documenten niet? Dan zullen we aan de balie met u bespreken hoe de inschrijving alsnog kan plaatsvinden.

Inventarisatie extra opvangplekken

De vraag naar opvangplekken neem toe. Ter voorbereiding inventariseren we mogelijke opvangplekken in onze gemeente. Bent u eigenaar van een leeg (bedrijfs)pand of locatie waar opvang mogelijk is? Neem dan contact met ons op via oekraine@terneuzen.nl onder vermelding van uw naam, contactgegevens, locatiegegevens, aantal personen dat u op kunt vangen en voor welke periode. U wordt vervolgens teruggebeld door een medewerker van de gemeente.

Veel gestelde vragen

Daarnaast hebben we een lijst met veel gestelde vragen voor u gemaakt.

Veel gestelde vragen

Heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar oekraine@terneuzen.nl.