Informatie Coronavirus (Covid-19)

Volg hier de laatste ontwikkelingen over het Corona-virus

Informatie van de overheid in eenvoudige taal
Kort overzicht coronamaatregelen

Lees op de website van Rijksoverheid welke coronamaatregelen gelden vanaf vrijdag 25 februari 2022. Op 15 maart 2022 beoordeelt het kabinet opnieuw de coronamaatregelen.

Boostervaccinatie

De boostervaccinatie is een extra prik die helpt om de bescherming tegen het coronavirus hoog te houden. Door de snelle verspreiding van de Omikron-variant, kunt u de extra prik 3 maanden na uw laatste vaccinatie krijgen. U kunt een afspraak maken als uw geboortejaar aan de beurt is.  Uiterlijk in de tweede helft van januari is iedereen van 18 jaar en ouder uitgenodigd.
Op de website van Rijksoverheid vindt u alle informatie over de boostervaccinatie.

Vaccinatie zonder afspraak

De komende tijd is er in elke Zeeuwse gemeente de mogelijkheid om je tegen corona te laten vaccineren op tijdelijke en vaste priklocaties. Ook in de gemeente Terneuzen. Een afspraak maken is niet nodig. Neem een ID-bewijs en een mondkapje mee.
Op alle locaties krijg je het BioNTech/Pfizer vaccin. Twijfel je over het coronavaccine? Ook met vragen kun je op de locaties terecht.

Op de site van Rijksoverheid vindt u informatie over vaccinatie tegen het coronavirus.

Klachten? Maak een afspraak voor een coronatest

Heeft u klachten zoals verkoudheid, hoesten, verhoging of plotseling verlies van smaak en reuk? Maak dan zo snel mogelijk een afspraak voor een test. Zo controleren we de verspreiding van het virus en beschermen we elkaar.

Heeft u andere vragen over het coronavirus? Bel dan naar 0800-1351.

Coronatoegangsbewijs voor horeca, evenementen en andere activiteiten

U vindt alle informatie op de website van Rijksoverheid.

Informatie voor ondernemers

Het coronavirus kan gevolgen hebben voor uw bedrijf en uw werknemers. U kunt zich voorbereiden op mogelijke bedrijfsrisco’s. Op deze pagina staat alle informatie voor u als ondernemer. U leest hier waar u rekening mee kunt houden. En bij welke overheidsorganisaties u terecht kunt voor advies of om zaken te regelen.

Coronadashboard Terneuzen

Het dashboard coronavirus geeft informatie over de ontwikkeling van het coronavirus in Nederland.

Reisadviezen

De coronasituatie in een land is niet langer doorslaggevend voor de kleur van het reisadvies. Lees alle informatie op de website van Rijksoverheid.

Informatie van de Rijksoverheid

De meest recente informatie, vragen en antwoorden vindt u op de website van Rijksoverheid.
Heeft u vragen? Bel dan het landelijk informatienummer: 0800 - 1351

Zeeuwse aanpak - Zeelandveilig

De Zeeuwse aanpak van het Coronavirus staat op de website van Zeelandveilig Op deze website vindt u ook de veelgestelde vragen voor Zeeland en het coronavirus.

U kunt op deze website de laatste stand van zaken in Zeeland lezen op het liveblog.

Nieuwsberichten
Maatregelen Belgie

Kijk voor actuele informatie over de coronasituatie en –maatregelen in België op de website van de Belgische Federale Overheidsdienst (FOD)

Heeft u vragen over de situatie in België? Op de pagina Contact staat een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden en links voor meer informatie.

Overzicht ziekenhuisopnames in Nederland per 100.000 inwoners

U kunt de cijfers per gemeente dagelijks terugvinden op de website van het RIVM. Per 31 maart heeft het RIVM gekozen voor een andere manier van presenteren van de cijfers. De coronakaart is vanaf die dag gewijzigd naar het aantal opgenomen patiënten in het ziekenhuis per 100.000 inwoners. De verspreiding op deze kaart laat de woonplaats van de patiënten zien.

Information in English and a lot of other languages

For the most up-to-date information about the virus please see government.nl.

Information in English, en Espanol, auf Deutsch, en Francais and other languages.

Residents with questions can contact rivm.nl

If you have any further questions, please call the national information line: 0800-1351

Corona Helpdesk voor statushouders

De meeste informatie over Corona is in het Nederlands. Onder 100.000 nieuwkomers zijn er nog veel mensen die onvoldoende de taal beheersen. Het is belangrijk dat iedereen in Nederland de juiste informatie krijgt.

Hoe werkt het?
Nieuwkomers kunnen telefonisch hun vragen stellen in het Arabisch of Tigrinya.
De Helpdesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 14.00 en 16.00 uur via telefoonnummer 085 - 58 0 88 00.

Indien de medewerker niet direct antwoord kan geven, dan worden ze teruggebeld door het specialistenteam van CAS Help Desk.