Fout productieproces paspoort en identiteitskaart

Op 12 juli 2018 werd bekendgemaakt dat bij de productie van een beperkt aantal paspoorten en identiteitskaarten (ID-kaarten) zich een technisch probleem heeft voorgedaan.

Hierdoor kan het zijn dat één van de elektronische echtheidskenmerken in sommige reisdocumenten niet werkt. Het gaat om paspoorten en ID-kaarten die in Nederland zijn aangevraagd in de periode van 1 april 2018 tot en met 30 juni 2018. Deze reisdocumenten blijven geldig. U kunt hier gewoon mee reizen.

Er is een persoonlijke brief verstuurd van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens naar burgers die een reisdocument met een mogelijke productiefout bezitten. Deze personen kunnen met een speciaal hiervoor ontwikkelde app 'BZK-ID' zelf een controle uitvoeren of hun reisdocument deze fout bevat.

Indien iemand deze controle niet kan doen óf een fout ontdekt bij de controle met de app, kan een afspraak maken met de gemeente (via www.terneuzen.nl of 14 0115). Ontvangt u geen brief, dan hoeft u niets te doen. Via deze link krijgt u antwoorden op vragen over de fout in het productieproces van paspoorten en identiteitskaarten.

Telefoonnummer en e-mailadres
Heeft u nog vragen over de fout in het productieproces van paspoorten en identiteitskaarten uitgegeven in april, mei en juni 2018? Dan kunt u bellen met 0800 - 020 10 46. Dit telefoonnummer is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 17.00 uur. U kunt ook mailen naar mijnreisdocumenten@rvig.nl.