Vervolg campagne ‘Wat heb je aan €30.000,- als daarna...?’
Vorig jaar startte de campagne ‘Wat heb je aan €30.000,- als daarna...?’ in de havens van Moerdijk, Terneuzen en Vlissingen/Borsele. De campagne richtte zich via Facebook en
Instagram op havenmedewerkers. Wegkijken van verdachte activiteiten of hulp bieden bij drugssmokkel kan, als er veel geld wordt geboden, verleidelijk zijn. Maar de prijs die je uiteindelijk
betaalt, kan hoog oplopen. ‘Wat heb je aan 30.000 euro als…?’ ‘…je daarna in de bak belandt?’ of ‘…criminelen je daarna naar huis volgen?’ De campagne krijgt dit najaar een vervolg. Dit keer met als motto: ‘Kies voor je eigen veiligheid’.
De campagne speelt zich opnieuw voor een groot deel online af. Social media wordt gericht ingezet op basis van de locatie van de ontvanger: de havens. Iedereen die hier tijdens de campagneperiode z’n Facebook checkt, komt de uitingen tegen. Nieuw is dat de campagne nu ook in het Engels is, om zo een bredere doelgroep te bereiken. Het effect van de campagne wordt versterkt doordat bedrijven in de havens hier intern ook aandacht aan besteden. Ze doen dit bijvoorbeeld door campagneposters op te hangen, campagnekoffiebekers uit te delen en filmpjes te delen via de eigen kanalen.