Sociale media, WhatsApp en Chat

WhatsApp

We willen het u gemakkelijk maken om contact met ons te zoeken. Daarom sluiten we zoveel mogelijk aan bij de communicatiemiddelen die u als inwoner ook gebruikt. Sinds 2013 beantwoorden we ook via WhatsApp uw vragen of helpen u verder op weg.

Het nummer dat wij uitsluitend voor WhatsApp hebben ingesteld is: 06-1092 6498. Het is niet mogelijk om naar dit nummer te bellen of een sms te sturen.

Sociale media 

Sociale media zoals Facebook, Twitter en Instagram worden steeds populairder. Daarom is de gemeente Terneuzen ook actief via sociale media. U weet ons via deze communicatiekanalen steeds beter te vinden met vragen en opmerkingen. De medewerkers van ons callcenter volgen tijdens kantooruren de Facebook, Twitter en WhatsApp van de gemeente.

Chat

(Web)chat is een veel gebruikte manier om rechtstreeks contact te leggen tijdens een bezoek aan een website. Op onze website www.terneuzen.nl kunt u chatten met de gemeente Terneuzen. De knop om te chatten is beschikbaar op specifieke pagina's van onze website.

Hoe doen we dat?

Wij behandelen uw berichten tijdens de uren waarop de gemeente telefonisch bereikbaar is; van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur. We proberen zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 24 uur uw WhatsApp-berichten te beantwoorden. Hebben we meer tijd nodig, dan laten we u dat weten. De chatknop op onze website is beschikbaar op werkdagen van 10.00 tot 16.30 uur.

De gemeente verstuurt geen privacy-gevoelige informatie via WhatsApp, chat of sociale media. Daarom verwijzen we u soms door naar een ander communicatiekanaal zoals de telefoon. Deel geen persoonlijke en/of vertrouwenlijke gegevens (zoals uw burgerservicenummer) via WhatsApp, chat of sociale media.

We verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor u ze heeft gegeven en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG). De gesprekken bewaren we één jaar.