Ga naar de inhoud

Resultaat onderzoek: Wat vindt u van onze communicatie?

Weet u nog? We wilden afgelopen zomer graag weten wat inwoners, ondernemers en bezoekers van onze communicatie (inhoud en kanalen) vinden. In totaal lieten 189 deelnemers hun mening horen. Bedankt hiervoor!

De resultaten van het onderzoek naar onze communicatie zijn positief. Ongeveer 40% is (zeer) tevreden over alle communicatiemiddelen. Er is waardering voor de inzet en bereikbaarheid van medewerkers. De deelnemers zien verbetering ten opzichte van eerder. De meest gekozen optie is neutraal of geen mening en slechts 6% is ontevreden. Natuurlijk zijn er ook aanbevelingen uit de resultaten gekomen. Hiermee gaan of zijn we aan de slag.

onderzoek communicatie

Hieronder een korte samenvatting van de aanbevelingen:

  • De enquête is veel ingevuld door de oudere inwoners. Vergeet niet om jongeren goed te betrekken op een manier die bij hen past.
  • Informeer inwoners tijdig en duidelijk over plannen en besluiten. Communiceer regelmatig over de voortgang en resultaten van projecten. En doe dit in begrijpelijke taal.
  • Stimuleer participatie via buurtapp Hoplr, doemee.terneuzen.nl en fysieke bijeenkomsten.
  • Houd rekening met inwoners die minder digitaal vaardig zijn: blijf inzetten op brieven, bijeenkomsten en de gemeentelijke pagina in het Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad.
  • Focus op thema’s die inwoners raken: lokale ontwikkelingen, evenementen en maatschappelijke onderwerpen. Maak minder populaire onderwerpen aantrekkelijker met een creatieve communicatieaanpak.
  • Vernieuw de gemeentelijke website. Die kan overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. Inmiddels is onze nieuwe gemeentelijke website sinds deze week live!
  • Blijf sociale media vullen met visuele, interactieve en tijdige berichten.
The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.