Vervangende stempas aanvragen
Bent u uw oude stempas kwijt? Of heeft u uw stempas nooit ontvangen?
Dan kunt u een nieuwe, vervangende stempas aanvragen. Als u een nieuwe stempas krijgt, kunt u niet meer stemmen met uw oude stempas.
Hoe kan ik een nieuwe stempas aanvragen?
U kunt uw nieuwe stempas op drie manieren aanvragen:
1. Online aanvraag
Voor de online aanvraag logt u online in met DigiD.
Uw verzoek moet uiterlijk 24 oktober 2025 door ons zijn ontvangen.
Let op: bij aanvraag op vrijdag 24 oktober kan niet gegarandeerd worden dat uw kiezerspas op tijd geleverd wordt. Vraag deze daarom ruim op tijd aan.
2. Schriftelijke aanvraag
U kunt het formulier downloaden, printen en invullen.
U kunt het formulier en een kopie van een geldig identiteitsbewijs daarna:
- Mailen naar: verkiezingen@terneuzen.nl
- Per post opsturen naar Gemeente Terneuzen, Team Publiekszaken, Antwoordnummer 91, 4530 VB Terneuzen (postzegel niet nodig).
- Afgeven bij de publieksbalie in Terneuzen.
Uw verzoek moet uiterlijk 24 oktober 2025 door ons zijn ontvangen.
Let op: bij aanvraag op vrijdag 24 oktober kan niet gegarandeerd worden dat uw kiezerspas op tijd geleverd wordt. Vraag deze daarom ruim op tijd aan.
3. Op afspraak
U kunt een vervangende stempas tot uiterlijk dinsdag 28 oktober, 12:00 uur, in persoon om laten zetten in een kiezerspas.
Bent u op of u ná maandag 15 september 2025 verhuisd naar een andere gemeente? Dien uw verzoek dan in bij uw oude gemeente.