Aanvragen dienstverlenersvergunning

Ondernemingen, ANBI instellingen, medici en overheden die regelmatig diensten verrichten binnen een vergunningszone in Terneuzen komen in aanmerking voor deze parkeervergunning. Is uw onderneming niet gevestigd in het vergunningengebied maar voert u wel diensten of werk uit in dit gebied en wilt u daar parkeren? Dan kunt u dus een dienstverlenersparkeervergunning aanvragen.

Bij deze vergunning is er ook de mogelijkheid van een uurtarief. U kunt uw keuze bij de aanvraag aangeven.
Als het tijd is om de vergunning te verlengen, ontvangt u hiervan automatisch bericht.

Dienstverlenersparkeervergunning aanvragen  

 

Dienstverlenersvergunning Flexibel

Bent u een dienstverlener en werken uw medewerkers in wisselende diensten? Of heeft u veel verschillende voertuigen en wilt u makkelijk en snel de kentekens wisselen? Dan vraagt u de Dienstverlenersvergunning Flexibel aan.
U maakt online een account aan. Hier kunt u uw tegoed opwaarderen door te kiezen voor een van de vastgestelde bedragen. U betaalt vervolgens met iDeal.

Starten parkeeractie

Start een nieuwe parkeeractie en kies de gewenste startdatum en -tijd. De einddatum en -tijd is vooraf vastgesteld op dezelfde dag, 23:59 uur. 
Het dagtarief voor de parkeeractie wordt afgeschreven van uw tegoed.

Waar mag ik parkeren met mijn dienstverlenersvergunning?

U mag zowel op betaalde parkeerplaatsen als op vergunninghoudersparkeerplaatsen parkeren.

Er zijn verschillende soorten dienstverlenersparkeervergunningen. Welke is voor mij van toepassing?
  • Een onderneming die regelmatig diensten verricht dient te zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. We verzoeken u dit aan te tonen met een digitale inlog (eHerkenning) of een uittreksel KvK dat niet ouder dan zes maanden is. Op basis van het uittreksel KvK ontvangt uw onderneming een alternatieve digitale inlog.
  • Een ANBI dient te zijn ingeschreven in het ANBI-register, wat u kunt aantonen met een uittreksel vanuit het register wat niet ouder is dan zes maanden.
  • Een medicus dient ingeschreven te zijn bij de Landelijke Huisartsen Vereniging, de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen of het BIG-register (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg). We vragen u dit aan te tonen met een geldig inschrijvingsbewijs van het betreffende register, dat niet ouder is dan zes maanden. 
  • Overheden en overheidsinstellingen dienen ten behoeve van de aanvraag van een dienstverlenersparkeervergunning voor overheden een werkgeversverklaring toe te voegen. 
  • Als ambulante handelaar verzoeken wij u uw vergunning voor uitvoering van ambulante handel binnen het gereguleerde gebied toe te voegen. 
Hoeveel dienstverlenersvergunningen kan ik aanvragen?
  • Aan het aantal dienstverlenersparkeervergunningen per onderneming is geen limiet gesteld. Let op: het aantal vergunningen kan niet hoger zijn dan het aantal geregistreerde medewerkers (controle via KvK).
  • Een ANBI instelling krijgt niet meer dan één dienstverlenersparkeervergunning per instelling.
  • Een medicus krijgt per ingeschreven persoon in het BIG register maximaal één dienstverlenersparkeervergunning.
  • Aan het aantal dienstverlenersparkeervergunningen per overheid is geen limiet gesteld.
  • Een ambulante handelaar krijgt maximaal twee dienstverlenersparkeervergunningen per handelaar.
Kosten

In 2025 kost een dienstverleners parkeervergunning:
 

Op zondag kunt u gratis parkeren op betaalde parkeerplaatsen.

U krijgt geen geld terug wanneer u uw vergunning eerder stopzet. De gemeente verleent namelijk geen terugbetaling op parkeervergunningen.

Meer informatie

Meer informatie over parkeervergunningen voor bedrijven kunt u nalezen in artikel 3.91 e.v. van de Verordening Fysieke Leefomgeving gemeente Terneuzen en in de Beleidsregels parkeervergunningen 2024.

Heeft u nog vragen? Bekijk de Veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Stuur een e-mail of bel met 0115 - 455 490.