Openingstijden publieksbalie Terneuzen wijzigen
De openingstijden van onze publieksbalie in Terneuzen wijzigen per 1 juni 2025.
Vanaf 1 juni zijn onze openingstijden als volgt:
• Maandag tot en met donderdag: 9.00 tot 17.00 uur (voorheen 8.30 tot 16.30 uur)
•Vrijdag: 9.00 tot 12.00 uur (voorheen 8.30 tot 18.00 uur)
Contact
Deze aangepaste tijden gelden voortaan ook voor het telefonisch contact met ons Klant Contact Centrum.
Waarom deze wijziging?
Inwoners en ondernemers regelen hun zaken steeds vaker online, waardoor het aantal fysieke baliebezoeken daalt. Hierdoor hoeven we minder vaak een fysiek loket open te houden aan de balie. En dit biedt ruimte om de dienstverlening aan de balie meer toe te spitsen op maatwerk. Zo sluiten we beter aan op de behoeften van onze inwoners.
Wethouder Jeroen de Buck: “Met deze aanpassing zetten we in op kwaliteit. We gaan niet minder doen, maar beter. Onze visie blijft: Inwoners en ondernemers moeten kunnen rekenen op goede, toegankelijke dienstverlening. Veel dingen kunnen inwoners makkelijk zelf online regelen, maar als persoonlijk contact nodig is, staan we klaar.”
Online regelen
Meer dan 70 zaken regelt u online. Op een moment waarop het u uitkomt. Een bezoek aan het stadhuis is vaak helemaal niet meer nodig. De volgende e-diensten bieden wij onder andere digitaal aan via onze website:
•Verhuizing doorgeven
•Rijbewijs verlengen
•Geboorteaangifte
•Vertrek naar het buitenland
•Aanvraag evenementenvergunning
•Huwelijk/partnerschap melden
Kijk voor een compleet overzicht op www.terneuzen.nl/onlineregelen.
Niet digitaal? Maak dan een afspraak
Kunt u iets niet digitaal via onze website regelen? Wij werken op afspraak dus maak dan eerst een afspraak voor u langskomt bij de publieksbalie. Een afspraak maakt u eenvoudig via onze website www.terneuzen.nl/afspraak.