Nieuw logo Terneuzen voor moderne en krachtige uitstraling
De gemeente Terneuzen start het nieuwe jaar met een nieuw logo met bijpassende huisstijl. Burgemeester Erik van Merrienboer presenteerde de nieuwe stijl tijdens het Nieuwjaarsconcert in het Scheldetheater. Ook Citymarketing Terneuzen gaat het logo als nieuw beeldmerk voor Terneuzen gebruiken, in dezelfde vorm met andere kleuren. Door deze samenwerking ontstaat voor Terneuzen een meer herkenbare en krachtige uitstraling.
“Wij willen als Terneuzen een moderne uitstraling hebben die past bij onze identiteit en die aantrekkelijk is voor (nieuwe) inwoners, ondernemers, bezoekers, partners en medewerkers,” zegt burgemeester Erik van Merrienboer. “Onze gemeente is voor velen een thuishaven. Met kenmerken als vertrouwenwekkend, stoer, open en toekomstgericht. Dat zijn onze krachten. Die krachten hebben we gebundeld in deze nieuwe uitstraling voor onze gemeente. Met onder andere de opening van de Nieuwe Sluis staan we dit jaar volop in de spotlights. Met deze nieuwe huisstijl laten we zien dat we een frisse en moderne gemeente zijn, die klaar is voor de toekomst.”
Opbouw van elementen in het logo
Het nieuwe logo is opgebouwd uit diverse elementen die onderscheidend zijn voor Terneuzen. Het blauw is passend en herkenbaar voor Terneuzen. De ‘T’ staat voor Terneuzen, thuishaven en toekomstgericht. De contrasten komen terug in de verschillende kleuren. Daarnaast oogt het logo als de voorkant van een containerschip, maar ook als een wapenschild. De ruimte rond de T en opening onderin staat voor de open blik naar buiten. Maar de opening is ook de sluisdeur die in Terneuzen natuurlijk niet kan ontbreken. De golfbeweging staat enerzijds voor het water waar Terneuzen zo nauw mee verbonden is, maar ook voor de beweging die dynamiek en vooruitgang uitbeeldt.
Huisstijl
Het nieuwe logo maakt deel uit van een compleet nieuwe huisstijl die goed bruikbaar is bij de huidige digitale communicatiemiddelen. We passen stapsgewijs de stijl overal aan waarmee het logo uit 2003 vervangen wordt. Ook submerken zoals Totaalplan Binnenstad, Campus Terneuzen en het Jongerenloket gaan mee in de nieuwe huisstijl. Zo krijgt alles een uniforme en professionele uitstraling.