Geheimhouding persoonsgegevens

Technische storing

Vanwege een technische storing kunt u op dit moment geen verzoek voor geheimhouding online aan ons doorgeven. Wij hopen de storing zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

 

Uw persoonsgegevens worden zonder uw schriftelijke toestemming niet aan particulieren of commerciële instellingen doorgegeven.
Maatschappelijke instellingen zoals kerk, ouderenzorg of maatschappelijk werk mogen uw gegevens wél opvragen. Wilt u niet dat zij uw persoonsgegevens ontvangen? Dan kunt u de gemeente vragen om geheimhouding.
Let op: deurwaarders, advocaten en overheidsinstellingen zoals de Belastingdienst moeten wettelijke taken uitvoeren. Zij hebben daarom toegang tot uw persoonsgegevens.

U kunt geheimhouding van uw BRP-gegevens online aanvragen. Wij verwerken uw verzoek binnen 14 dagen.
 

Geheimhouding aanvragen of intrekken

 

Geheimhouding aanvragen of intrekken aan de publieksbalie

Als u aan de balie langs wilt komen, maak dan eerst een afspraak. U neemt mee:

  • uw geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument).
Vanaf 16 jaar mag men zelf een verzoek indienen. Bij de leeftijd jonger dan 16 jaar, ondertekent de ouder/voogd/verzorger het formulier.
Geheimhouding schriftelijk aanvragen of intrekken

U stuurt ons hiervoor een ondertekende brief en een kopie van uw geldige legitimatiebewijs. U hoeft geen reden voor de geheimhouding op te geven.

Wat gebeurt er als ik ga verhuizen?

Verhuist u binnen de gemeente waar u de geheimhouding heeft aangevraagd? Dan gaat de geheimhouding alleen mee als de geheimhouding persoon gerelateerd is, en niet adres gerelateerd.
Als u verhuist naar een andere gemeente dan moet u opnieuw de geheimhouding aanvragen.

U vraagt geheimhouding aan bij uw woongemeente. Wilt u dat uw vorige woongemeente(n) ook geen gegevens geven? Dan moet u ook een verzoek doen bij die gemeente(n).