Geheimhouding persoonsgegevens

Uw adres wordt zonder uw schriftelijke toestemming niet aan particulieren of commerciële instellingen doorgegeven.
Maatschappelijke instellingen zoals kerk, ouderenzorg of maatschappelijk werk mogen uw gegevens wél opvragen. Wilt u niet dat zij uw adres ontvangen? Dan kunt u de gemeente vragen om geheimhouding.
Let op: deurwaarders, advocaten en overheidsinstellingen zoals de Belastingdienst moeten wettelijke taken uitvoeren. Zij blijven gewoon toegang houden tot uw adres- en persoonsgegevens.

Aanvraag

Hoe vraagt u geheimhouding van uw BRP-gegevens aan?

Online:

Via het invullen van het formulier Geheimhouding persoonsgegevens. Wij verwerken uw verzoek binnen 14 dagen.

Aan de publieksbalie

Als u aan de balie langs wilt komen, maak dan eerst een afspraak.
U neemt mee:

  • uw geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument).
Vanaf 16 jaar mag men zelf een verzoek indienen. Bij de leeftijd jonger dan 16 jaar, ondertekent de ouder/voogd/verzorger het formulier.


Schriftelijk

U stuurt een ondertekende brief en een kopie van uw geldige legitimatiebewijs naar de gemeente. U hoeft geen reden voor de geheimhouding op te geven.

Bijzonderheden

Verhuist u binnen de gemeente waar u de geheimhouding heeft aangevraagd? Dan gaat de geheimhouding alleen mee als de geheimhouding persoon gerelateerd is, en niet adres gerelateerd.
Als u verhuist naar een andere gemeente dan moet u opnieuw de geheimhouding aanvragen.

U vraagt geheimhouding aan bij uw woongemeente. Wilt u dat uw vorige woongemeente(n) ook geen gegevens geven? Dan moet u ook een verzoek doen bij die gemeente(n).

Meer informatie